Tuesday 28 June 2011

Air panas Vs Air AiS!!!

wahhh aku salute dekat diri sendiri sebab hari ni aku update twice...yelah bak kate orang mase idea melimpah2 ni lah kite nak update blog ponn...hehe..this time aku nak story pasal masalah terbesar aku iaitu habit minum ais yang sangat freakin la...orang kate kalo x jumpe air ais sehari dah ibarat orang  yang 100 hari dapat minum..punye la dahage..teruk..teruk...eleh korang jangan main agguk2 geleng2 kepala korang tu sebab aku sure la sesetengah dari korang pon mengalami masalah yang sama...kau baget ko bagus! ehehe........<3

aku memang x suke minum air panas..air nilo panas? boleh la sikit2 tu pon milo kosong...air teh panas? hurmm kadang2 la.bancuh cair2 je.air kopi panas? lagi la x pernah...sbb kafein x bek tok kesihatan jantung k kawan2..hehe alasan2...mocha panas ke..ape2 la yang panas sume aku x suke....salah satu sebabnye ialah manis..aku x suke minum manis2..hehe walaubagaimana ponn..air masak panas yang x manis pon aku x berapa suka..ahaha awesome kan? air panas ni x bes la...melecur habis mulut...nak kene tggu sejuk sikit baru boleh minum...kalo air ais pelahap terus je..segar lagi menyegarkan gituu...kroang jgn nak kerek sgt la ckp aku ni kalo air panas mahal aku minum...jgn harap... biar pon didekorasikan cantik2....( refer gambar kat bawah) aku tetap x tertarik nak minum ...aku masih terbayang2 kesejukan air berunsurkan ais......


hot chocolate




cappucino berbuih

cube korang bandingkan gambar kat atas ni dengan gambar air sejuk2 yang kat bawah ni...mana lebih menyelerakan...?

ini???nyumm2

ini?hurmmm




best kan ..x payah susah2 letak semua ni....air ais kosong pon dah cukup buat kite terliurr..nak2 waktu bukan puasa...ya allah memang gila tergoda......walaubagaimana pun kawan2..habist minum ais ni x baik taw sebenarnye...keburukan die banyak sgt....terutama sekali untuk girl2 n babe's... antaranye keburukannye..kite mudah rase lesuu..letih..sakit2 sendi..boleh brain freeze juga..bole sebab kan kegemukan..n untuk pompuan2 x bek untuk rahim anda untuk anak dara maupon mak cik2....(ini masih dalam kajian aku.....) tapi megulas yang point terakhir ni...ade benarnyelah..sbbnye aku observe if kuat minum ais sesungut mmg x boleh tahan la...pucat2 muka...moody sepanjangtahun menahan sakit....hehe..if aku minum air panas n elak kan ais aku hidup gembira je...senag nak travel n jenjalan sbb sakit sesungut pon x de....kalo ade pon sikit2 la..x dan mengamuk la..hehe so kawan2 untuk kesejahteraan hidup aku buat keputusan nak tinggalkan habits minum ais...walaupon sengsara...tp kalo amalkan lame2 biasa la kan...termasuk hari ni genap la 3 hari aku x sentuh air ais...eh tp mlm sabtu aku ade minum pine apple ais..tu pon sbb mak cik kedai tu die kerukan dahi die bile aku mintak yang panas..ahaah....wish me luck taw...jaga kesihatan u olls demi diri sendiri dan org tersayang....


tq for reading! :)






No comments:

Post a Comment